L`Àgora digital del TiB

Us presentem alguns dels articles d'opinió i entrevistes de l'alumnat de 3r d'ESO.


1. Sobre els beneficis de l’esport. Oussama el Khairouni


L'esport és un estil de vida, és una manera d'alliberar tota la ràbia que portes a dins del teu cos. És per això que jo considero que l'esport et beneficia en molts aspectes. Per començar, t'ajuda a mantenir-te en forma, si et mantens actiu constantment, ajudaràs als teus músculs que no es trenquin ni lesionin. També t'ajuda a desfogar-te, a desconnectar una estona i oblidar-te de tot.


L'esport d'equip, és a dir, el futbol, bàsquet voleibol... t'ajuda a crear compenetracions amb gent que no coneixies, t'ajuda a trobar noves experiències, et fa crear una segona família amb tota la confiança del món.


En fi, que l’esport t’ajuda en tot, mentalment i físicament. És un estil de vida. 




2. Sobre pensar i moure’s durant la pràctica de l’esport. Nisrine Duld Fattouma Bahloul


Jo crec i sé que l’esport és beneficiós pel cos humà, tant físicament com mentalment. L’esport exigeix un rendiment físic, no passa res si no pots esforçar-te molt, però és important moure’s i pensar. Sense pensar no pots jugar i sense moure’t tampoc. 


Hi ha diferents tipus d’esport. El bàsquet, per exemple, necessita un rendiment molt alt per jugar, ja que has de pensar i moure’t.


Quan practiques un esport necessites pensar, això t’ajuda a oblidar o despreocupar-te una mica dels problemes. 


Per últim dir que l’esport també és beneficiós pel nostre cos, és molt positiu moure’s. 



3. Sobre la importància del treball en equip. Jonathan Pérez


L'esport et porta molts beneficis individualment i socialment. Individualment perquè pots baixar de pes, quan fas esport tens més resistència amb el pas del temps. També l'esport fa que el teu cos estigui en més bona forma. Si fas esport al matí et pots sentir molt bé durant tot el dia.


La millor cosa de l’esport és que el pots fer en equip, amb amics o gent que no coneixes. Si corres els matins amb un amic tens més energia que quan vas sol. Quan participes en un equip de futbol, els 11 jugadors del camp treballen en equip. Fer-ho un sol és molt més difícil. Per això és molt important treballar en equip, per poder fer les coses millor. 



4. L’esport forma part de la nostra vida. Yoskeilin Suárez


L'esport és molt beneficiós per la teva salut. Socialment es creu que l'esport és necessari per a la salut, i és veritat, perquè si et quedes tot el dia sense fer res, el teu cos s'acostuma a no fer res i el teu metabolisme empitjora. Si no fas esport i no tens una dieta equilibrada podries tenir el colesterol alt.


Jo practico voleibol i no ho practico tan sols perquè sigui bo per la salut, també el practico perquè m'agrada, perquè ja forma part de la meva vida, ja hi estic habituada. A més a més, tots els esports són bons i sempre pots agafar algun que t'agradi, per exemple el futbol, bàsquet, voleibol, atletisme, tenis... Aleshores, si t'agrada, no ho practicaràs per obligació o per tenir una bona salut, el practicaràs perquè t'agrada i perquè s'ha convertit part de la teva vida, com em va passar a mi amb el voleibol.



5. Sobre els beneficis de l’esport. Bryan Ortiz


L'esport és una forma d'alliberar l'estrès, de passar-ho bé, de desconnectar. Individualment, jo crec que és molt beneficis perquè és una manera d'exigir-te més a tu mateix, saps que pots fer molt més del que normalment fas, mitjançant l'esforç, la constància i sobretot sense rendir-te. Per exemple, en un equip de futbol hi ha onze jugadors titulars, és a dir, són els millors de la plantilla, si tu vols estar dins aquests onze inicial, has de treballar cada dia, sense aturar-te, perquè així aconseguiràs el màxim nivell.


Socialment, també és positiu, perquè tens l'ajuda dels teus familiars i dels teus amics, del teu entrenador... Aquestes persones són les que marquen l'inici del treball diari, no hi ha millor sensació al final de l'entrenament o del partit i sentir que et diguin: Felicitats per la teva feina! Segueix Així! Només per aquestes paraules ja es desperta la motivació que un porta a dins seu. Aquesta és la meva opinió.



6. Sobre els aspectes positius i negatius del futbol. Walid Roukdi


El futbol és un esport que a mi em beneficia molt, perquè és un esport que m’agrada i el practico durant el meu temps lliure, però també és beneficiós per la meva salut, per fer amics nous, tenir més companyerisme, experimentar més emocions, tenir ganes de guanyar, de competir, de no rendir-te… És futbol té moltes coses positives.


També és cert, que jugant a futbol et pots fer molt de mal al braç, al peu o et pots enfadar si perts algun partit. El futbol també et pot fer enfadar amb algun company si no et passa la pilota, o amb l’entrenador si no et treu a jugar. 


En conclusió, el futbol té coses bones i dolentes, però les positives superen a les negatives. 



7. El Kickboxing. Moâd Rmili


Avui us parlaré sobre per què m'agrada el Kickboxing. Amb ell pots entrenar amb més gent, però també entrenes per tu. Pots entrenar com a activitat extraescolar o per arribar a ser un professional.


El Kickboxing també serveix de defensa personal, tant pels homes, com les dones o els nens petits. Socialment, gràcies al Kickboxing pots conèixer gent nova, canviar d'aires i no estar amb la mateixa gent de sempre.


El Kickboxing a part de ser una activitat per passar el temps, és a dir, una afició, a mi m'agrada i ho seguiré practicant fins a arribar a ser un professional i competir en diferents països.



8. Els beneficis de l’esport. Nereida Valderrama


L'esport és beneficiós tant físicament com mentalment. Físicament t'ajuda a millorar el teu aspecte físic, i mentalment t'ajuda a posar-te límits, reptes, per aconseguir un objectiu. Qualsevol esport que practiquis serà beneficiós per a tu.


Socialment, practicar un esport t'ajuda a socialitzar. És a dir, ja no és només una qüestió física o mental, els esports com el futbol i el bàsquet t'ajuden a conèixer a més persones, fas amics i aquests amics es poden convertir en la teva segona família.


És per això, que practicar un esport es converteix en una afició que no només serveix per passar el temps sinó que t'ajuda físicament i mentalment.



9. Sobre la constància i l’esport. Ángel Romero


L'esport és molt important per la salut, hi ha gent que fins i tot es dedica a això, però també és molt important per conèixer a més gent, jugar al carrer i socialitzar més. També, com he dit abans l'esport t'ajuda a mantenir-te en forma.


Una altra cosa important és que si et vols dedicar a l'esport, has de ser molt bo, començar des de petit i ser constant, persistent amb què vols aconseguir i no rendir-te mai. Així i tot, hi ha gent que practica esport, com a una afició, per passar l'estona i també està bé.



10. Entrevista al Walid sobre futbol. Oussama el Khairouni i Bryan Ortiz


Quant de temps portes jugant a futbol? Porto 7 anys jugant.


En quin equip jugues? Can Vidalet. 


Quina categoria fas? Cadet.


Quina divisió fas actualment? Faig 1a divisió.


En quina posició jugues? Mig centre o mitja punta.


Perquè vas començar a jugar a futbol? Perquè el vaig veure per la tele i em va agradar. 


Com aneu en lliga, quin és el vostre objectiu? 12a posició, el nostre objectiu és guanyar i seguir a la categoria


Opinió del teu equip. M’agrada com juguen els meus companys són un equip que mai deixarà de competir. 


Creus que arribaràs lluny? Sí, perquè m’esforçaré el màxim possible per tenir el màxim nivell. 


I per últim, les teves virtuts com a futbolista? Molt control de pilota, visió de lloc, soc un jugador competitiu. 



11. Entrevista a Oussama el Khairouni. Walid Roukdi i Moâd Rmili


Em dic Oussama i tinc 16 anys, estudio 3 d'ESO. Jugo a futbol a poble sec, el meu ofici és jugar a futbol, el meu ídol és De Jong, de gran vull ser futbolista o policia. El meu plat favorit és la pasta.


Com va començar tot per ser entrenador? Jo vaig començar a interessar-me en el món dels entrenadors i vaig buscar equips durant molt de temps, fins que un amic meu em va oferir el seu equip i fins ara el porto jo.


Perquè volies ser entrenador? Per ocupar el temps lliure que tenia, a més a més, per guanyar una mica de diners. 


El teu sou et beneficia? M’agradaria guanyar una mica més del meu sou.


T’agrada  portar el teu equip? Sí que m'agrada, però hi ha estones que es fa pesat.


Com organitzes la teva feina de ser entrenador? És fàcil i senzill, arribo al camp busco els exercicis, agafo el material i faig l’entrenament. 


El teu equip, el controles sol o amb algun ajudant o algun altre entrenador? Tinc un ajudant.


Des de quan fa que entrenes? Des dels 8 anys.


Quin equip entrenes? Benjamí La Florida.


Quina divisió fa el teu equip? Divisió escolar, els hi falta una mica de tècnica.


El teu equip, t’agrada com juga? Sí, perquè aprenen moltes coses durant l’entrenament, fan cas i m’agrada com juguen. 



12- Igualtat de gènere i esport. Bryan Ortiz i Oussama el Khairouni


Avui us parlaré sobre la igualtat de gènere i sobre l'esport amb relació a les dones i els homes.


Actualment, en l'esport, els esports que practiquen els homes és com si fossin més importants, ja que hi ha més notícies als diaris, revistes i sobretot a la televisió. En canvi, amb les dones és com si fossin inferiors, com si no tingués importància el que fan. El meu punt de vista és que tant nois com noies hem de tenir les mateixes oportunitats. A la televisió sempre veiem parlar de Messi, que si ha ficat un gol al Reial Madrid, però, què passa amb les noies? Si elles fiquen un gol, no surt a la televisió? Això és discriminació.


És més, tot això no només passa a l'espot, també passa en altres camps i altres professions. Les dones, la majoria de les vegades, cobren menys que els homes i això és una realitat. Això succeeix perquè desvaloritzem la feina que fan les dones, i el mateix passa en l'esport. Sempre hi ha manifestacions, on les dones surten al carrer perquè això canviï, elles volen un món on hi hagi igualtat per a tot i per tothom. Porten molts anys amb aquesta lluita.


La meva conclusió és que jo no veig correcte que les dones no tinguin visibilitat a l'espot, tots som persones i hem de tenir els mateixos sous i sobretot els mateixos drets.



13- Igualtat de gènere a l’esport. Yoskeilin Suárez i Nisrine Duld Fattouma Bahloul


D'ençà que la dona neix, se li diu que ha de cuidar el seu marit, fills i família. Com també què ha de fer de dona de la llar. En canvi, l'home quan neix té més llibertats, ell pot jugar, estudiar i despreocupar-se per la seva casa, ja que sempre estarà la dona per cuidar-lo.


Amb l’esport ha passat el mateix, els pares han inculcat als seus fills aquesta manera de fer les coses. Per exemple, amb el futbol hi ha menys equips femenins que masculins com també les dones no poden jugar a un equip masculí.


De fet, hi ha homes que pensen que les dones no poden fer segons quins esports. Això ho veiem amb el futbol, com hem dit, hi ha més equips d’homes que de dones, i amb el bàsquet passa igual. 


Hem d'abandonar ja el masclisme en l'esport!



14- Entrevista a Enrique Valdez. Yoskeilin I Suárez i Nisrine Duld Fattouma Bahloul


Enrique és un noi de 21 anys, és estudiant d'universitat i té una beca esportiva. És un noi alegre, simpàtic i intel·ligent.


Avui li preguntarem sobre l'esport que practica al Poliesportiu Gornal


Quin esport practiques? Practico bàsquet.


Des de quan fa que jugues? D'ençà que tinc 8 anys.


En quina posició jugues? Jo soc base des de sempre


Perquè has decidit jugar-hi? Perquè el meu pare va jugar des de petit i és el meu exemple a seguir


Quina posició va ser el teu pare? El meu va ser pivot.


Perquè vas decidir ser base? El meu entrenador va veure que soc molt àgil, doncs, va decidir que sigui base.


Has anat a un partit de l'NBA? T'agradaria anar a algun. No hi he anat mai, però sí que m'agradaria anar-hi


Quin és el teu equip favorit? Els Lakers


Perquè és el teu equip preferit? Perquè hi juga el meu segon exemple a seguir. LeBron James


Dones algun consell pels principiants? Doncs si us agrada algun esport, poseu-hi ganes, perquè si vols pots.

Comentaris

Què visitem més?

Esquemes digitals i categories gramaticals. 1r Batxillerat

Booktràilers 1r B Batxillerat

CLVA'18